onsdag 7 augusti 2013

Det vänder

Det börjar vända i sjukdomen och vi glädjs åt varje framsteg. Jag räknar inte med att det kommer vända helt, det gjorde det inte sist. Då var det Bra i en vecka och sedan dålig, dåligare och dåligast. Nåja just nu känns det bra och på torsdag åker vi till Riga, inte NY men tre underbara kvällar och alla måsten är borta.

Jag har dock lärt mig ett och annat på den här sjukdomsresan. Att ha bra tålamod är inte alltid bra, inte när den andre längtar efter en reaktion. Man behöver inte heller svara vid första -mamma!?! Det tar bort barnens förmåga att ta egna beslut och självständighet. Jag är inte oumbärlig... 

Idag beställde jag en förstoring 40*50 av tack kortet. Ska bli kul att hämta det. 

Nästa vecka börjar semestern med ett mål om dagen att tänka på middag, vuxen prat och rutiner, raster och lagad lunch! Jobb och mamma har barnen. 

Inga kommentarer: