torsdag 25 juli 2013

Biologi



Mamma, jag undrar hur det känns när bebisen kommer ut ur snippan!?! Hon fnissar och kisar, ser plågad ut. Gör det ont!?!
Det är nu jag ska svara sanningen, på ett positivt sätt, inte för mycket info, men inget snack om storken i allafall. jag

svara; Det gör lite ont, det känns men många gör det, det finns många mammor.
Men pappor behöver inte! Det är orättvist!!! Säger hon och funderar. 
Har pappa gett dig två frön? Du och pappa har gjort barn två gånger?
Herregud, rodnar jag nu? Skärp dig tänker jag och svara; precis älskling två ggr säger jag och skjuter på den kommande informationen inför tonåren.
Men mamma jag förstår inte, hur kommer fröna ut? Kissar pappa ut dem?
Oh My God! Jag rodnar definitivt och sätter vattnet i halsen, jag harklar mig och känner hur jag försöker famla efter ett svar. Som om någon dukar mig i ryggen för att skärpa till mig hasplar jag ur mig: varje pappa kan bestämma när fröna ska komma. 
Hon tittar nöjd på mig och lämnar ämnet. Själv är jag svettig och känner att en kaffe i skuggan är ett måste efter detta samtal.

Inga kommentarer: