torsdag 20 november 2014

Vardagen

Flätorna uttagna och vardagen är här. 


Som vanligt tränger sig lillasyster in i bilden när vi försöker få en egen bild på storasyster.



Storasyster har sagt sluta 67889 ggr men hon envisas tränga sig in i bilden. Tillslut får hon sig ett nyp... Vardagen... 

Allt går sin lilla gång med mat, hämtning/lämning träning och storasyster som skadar sig, allt är som det brukar vara. Denna gång när skolan ringde och sa att hon hade trampat på något vasst och att det blödde regäla tänkte att jag när jag ser såret så kommer jag veta exakt om det behövs sys eller tejpas, jag kan det där nu.

Efter hemmatvätt kunde vi själva dra ut glasbiten som satt fast, det behövdes inte sys eller tejpas. 



Mannen har dragit till Tyskland och vi ska hänga på Värmdö i helgen med vänner.
 
I veckan hade jag en radiointervju om hur vi bemöter barn och vuxna med empatisk kommunikation genom mitt arbete. Jag hoppas det blev lika bra som det kändes.

Inga kommentarer: