torsdag 6 november 2014

Bevara semesterminnen

Den solbrända huden bleknar varje dag och sakta rinner allt bort, men vissa saker verkar vilja hålla sig kvar. Igår när jag sprang på bandet så kändes det så lätt och jag kunde nästan känna hur solen brände på mig för så var det sist jag sprang. Jag blundade och mindes, ljud, dofter och den vackra naturen.



Tjejernas flätor sitter kvar. Lillasysters lockar försöker pressa sig ut dem och snart har hon en rund slöja av hår ovanför, men så vacker som bara hon kan vara. Storasyster fick en kompis de tre sistadagarna innan vi åkte hem. De hänge ihop och gjorde allt tillsammans. De gjorde samma färg och mönster på flätorna. Den nya vännen var från Göteborg och storasyster fick på köpen en ny dialekt. Fortfarande efter drygt en vecka talar hon en annan slags dialekt. Alla har vi olika sätt att hållakvar i semestern. Vissa snackar annorlunda andra springer på gym och låtsas vara någon annan stans.

Inga kommentarer: