torsdag 18 november 2010

Rumänien



NVC är ett sätt att kunna möta dig själv och andra med empati. Ett kommunikationsätt som använda i fredliga sammanhang.

Jag har verkligen fått en inblick i vad kapitalismen har påverkat människor sätt att leva på. Det finns väldigt lite hopp, mycket hjälplöshet för att kunna påverka sin vardag. De flesta har minst 2 olika jobb.

Men bland alla dessa förtvivlan finns det glimtar till förändring. Människan är unik, komplett och påverkbar. Man kan alltid börja där man är. Där börjar förändringen.

Jag har insett att jag vet vad som är bäst för mig. Mer självtillit och mod till att göra det som är meningsfullt för mig.

Sitter på flygplatsen i Munchen och får ett sms där det står att vi vann kvalitetstävlingen! Jag vill bara ropa, fira med någon. Men jag inser att mitt firande får vänta. Det pirrar i magen

Och stegen känns lätta. Denna gång var ju jag med och träffade juryn!  Stolt, glad och varm av kärlek kliver jag på planet som ska ta mig hem.

Hem till kärleken, gemenskapen och tryggheten.

Kram v

Location : Arlanda, Sigtuna,

Inga kommentarer: