tisdag 22 mars 2016

Sockerfritt -ja visst!

Innan jul 2015 ringde min vän och sa: " är du på tre veckor du och jag utan socker och mjöl?"

I snart två år har jag bollat med att äta socker lite här och där, dragit bort, hittat nya vägar, men jag var redo. Ångest och panik, tre veckor av straff enligt mig. Jag tänkte; okej här måste jag se till att om jag inte kan äta socker vad fan kan jag äta som är gott? 
Vispad grädde med lakrits/vaniljpulver bär, nötter och kokosflan blev min räddning. Efter tre veckor skulle vi fira med en kryssning, gissa om vi firade!?!

Att inte längre åka bergochdalbana i känslostormar och ha ett dagligtsug efter lycka fick mig att fortsätta efter kryssningen. Jag har hittat goda alternativ och vet att jag kan alltid äta mig mätt och ändå må bra. Jag har vissa veckor ätardagar där jag äter och dricker vad jag vill, det är en livsstil som passar mig. 

Inga kommentarer: