tisdag 9 oktober 2012

Södertörns högskola

Förra 7,5p är slut och idag lämnar jag in tentan fysiskt. Barn i kris och specialpedagogik är ev avklarad. Vardagen i förskolorna är inte avklarade och kommer nog aldrig bli det. Det kommer nya kriser stora som små. En av. Lärarna visste att min förskola arbetar med Nvc och lyfte det inför storgrupp, vilket var en ära eftersom hon tror på hur vi arbetar.

Idag är det ny kurs barn i rörelse, vi fick bl.a en B-uppsats att läsa till idag. Gissa om jag blev snopen när jag inser att det är vår förskola det handlade om, namnet på förskolan var ändrat men det framkom i text och referenslistan. Det handlade om vår matbuffe. Dax att sticka ut igen.

Tjejerna är lite trötta men glada. Storasyster försöker få bestämma, igår ville hon bestämma att hon skulle vara vaken hela natten. Jag behöver komma fram till något bättre sätt att mötas på, vi hamnar mest i att hon tycker sig bli orättvist behandlad, kastar saker och hotar mig. Jag blir arg, känner att hon är ett problem, och säger att jag bestämmer. Jag tror jag har en bättre strategi som jag kom på nu på morgonen, ska prova den ikväll.

Idag åker pappa hem. Den här resan har varit som balsam för hans själ tror jag. Han har mött människor både gamla som unga, som vill han väl och tycker om honom

Inga kommentarer: