måndag 3 augusti 2009

Thailand


Vi var i Pattaya som ligger 147 km sydost om Bangkok och är Thailands mest utvecklade turistort, packad med höghus, hotell, barer och restauranger. Att gå en bar runda med barn är inga problem i Thailand. Nu var vi "tidiga" kl. 23 alla var som galna i barnen. Turister, infödingar, gammla som unga. Det tog någon dag innan jag vande mig att alla ville klämma, känna och ta kort på mina barn. Lejon honan i mig morrade och ville försvara. "Fan jag skulle ha vacinera dem mot sekret" nåja hemma igen och en i mängden.

Lillan ville inte bada, hennes vatten skräck efter kaffe olyckan satt kvar. Jag tvingade in henne i duschen då hon började bli för het, men hon trivdes bra i skuggan. Satt i vagnen och pulade med allt möjligt. Åt frukt tittade på när vi badade. Jag insåg hur lyckligt lottad jag var nör hon efter 12 dagar skulle i och bada. Hon hade ingen rädsla, sprang mot vattnet, då jag ropde STOPP! sprang hon fortare. Storasyster flöt omkring på sin badring och njöt. Som vanligt görs all på en höft, det är inte så noga ta ett piller så blir du bra. Kloret i vattnet måttades på en höft och vi ljushåriga fick en grön nyans i håret. Inget att gråta över men Thailand i ett nötskal. Jag hade räknat med att det skulle regna men regnet kom aldrig. Jo 1 dag regnade det hela dagen. Annars 14 dagar med sol, dis, molnigt men uppehåll. Det bästa med hela resan var att komma hem. Här lägger vi ut flera tusen och den bästa upplevelsen är att komma hem, till rent vatten, renligheten och enkelheten. Storasyster hade hemlängtan efter en vecka.
Nu är det jobb, vardag och livet som vätar. Jag är laddad.
Kram V

6 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen är du tillbaka!!! = )
Började du redan i måndags eller är det på måndag? Kommer inte ihåg tyvärr!!! Skönt att ni haft det bra!!! Snart börjar jag äntligen min lilla ledighet!
KRAM Emma

Veronica sa...

Jag börjar på Måndag den 10. Härligt att få bli ledig, och det är völl inte sista gången du ska vara mamma ledig!?! Själv har jag redan tittat på hur Julledigheten ser ut ;) Kram V

Helena sa...

Det är alltid skönt att komma hem! Skönt med lite vardagsrutiner också :) Hoppas vi ses snart. Kram

Helena sa...

Hallå hallå! Hur går det med uppdateringen egentligen!?! ;)

Anonym sa...

Vi ses snart. Kram på er alla från mormor

Anonym sa...

Hej på er, vad härligt ni hade i Thailand, men vad har hänt sen dess? Det har snöat i Älvsbyn i natt. Puss mamma